ADAMS Datapolitik

Introduktion

Team Relocations forstår og respekterer vigtighedens af vores kunders privatliv. Vi er dedikerede til at arbejde med personlig information på en måde som står mål med vores juridiske og lovpligtige forpligtigelser, samt at være åbne overfor vores kunder om hvordan vi behandler og bruger deres personlige informationer.

Denne politik forklarer hvordan vi anvender den personlige information vi måske indsamler om dig når du bruger vores hjemmeside, når vi taler sammen omkring vores services, udfører en videobesigtigelse, eller hvis vi sælger dig services. Hvis du agerer på vegne af en anden person, som er den der modtager vores services, eller hvis du arrangerer services på vegne af ejers effekter, så er du ansvarlig for at den persone eller personer er indforstået med, at du giver os deres personlige data for at kunne gennemføre en bestilling på deres vegen, og at de er opmærksomme på indholdet af denne politik. Du skal visse denne skrivelse, til alle, hvis personlige data, bliver givet til os.

OBS

Hvis du ikke er enig med vores brug af dine personlige data som beskrevet i denne politik nedenfor, så kan vi ikke tage imod din bestilling eller yde dig nogen services, da din personlige information er en essentiel del i vores arbejde med at udføre de services som du beder om.

Når vi indsamler personlig information

Vi indsamler personlig information om dig når:

  • Du bruger vores hjemmeside;
  • Du kontakter os;
  • Vi besøger dig hjemme, og gennemfører en besigtigelse;
  • Du tager del i en videobesigtigelse;
  • Vi korresponderer med dig i relation til services, skadesanmeldelser eller klager;
  • Vi gennemfører kundetilfredshedsundersøgelser;
  • Du rapporterer et problem vedrørende brugen af vores hjemmeside;
  • Vi beder om dine personlige detaljer til fremtidig marketing eller promoveringskampagner, som kan sendes til dig enten via e-mail, post, sms eller hvis du skriver dig på til at modtage promovering eller nyhedsbreve fra os. Vi vil dig give dig muligheden for at bestemme om du vil modtage sådanne henvendelser eller ej, også på et senere tidspunkt.
Den information vi indsamler

Vi indsamler følgende information om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefonnumre
  • Information som er nødvendig for at vi kan yde dig services
  • Når det er relevant, dine virksomheds navn eller arbejdsgivers navn, din titel, virksomhedsadresse, virksomhedsmail, og telefonnumre;
  • Betalingsinformation;
  • Information som er indsamlet via vores hjemmeside som for eksempel, men ikke udelukkende, din internetudbyder (IP-adresse), styresystem og browser type. Se venligst vores cookie politik nedenfor;
  • Detaljer vedrørende enhver henvendelse, skadesanmeldelse, eller klage du foretager i relation til services du har modtaget af os;
  • Information vedrørende alt inventar, arbejdssedler, samt afhentnings- og leveringsinformation.
Hvorfor vi indsamler personlig information

Vi indsamler personlig information til at:

  • Levere produkter eller services som du har bedt om fra os eller udvalgte tredjepart;
  • Give dig information eller opdateringer vedrørende produkter eller services;
  • Sætte os i stand til at udføre services;
  • Tjekke og validere din identitet når du anvender vores services;
  • Imødekomme vores lovpligtige forpligtigelser samt compliance forpligtigelser.
Hvordan vi indsamler personlig information

Vi indsamler personlig information:

  • Når du kontakter os via telefon, e-mail, brev eller personligt møde; o Når du beder om en videobesigtigelse;
  • Når du besøger vores hjemmeside, og du giver tilladelse til at vi kontakter dig;
  • Fra en tredjepart, for eksempel når vi anvender en tredjeparts marketing lister eller information med detaljer om kunder, der har accepteret at blive kontaktet;
  • Når produkter eller services bliver udført sammen med en forretningspartner og information bliver indsamlet med tilladelse fra deres kunde, og de tillader at vi kontakter dem.
Opdatering af personlig data

Vi sørger for, at personlig information altid er præcis og opdateret i den udstrækning det er rimeligt og muligt. Imidlertid har vi også brug for din hjælp til at sikre at dine personlige informationer er korrekte og opdateret. Det er dit ansvar at informere os om ændringer i dine personlige data. Dette kan du gøre ved at skrive os en e-mail, og bede om at få foretaget ændringerne.

Videregivelse af oplysninger

Hvis du vil have os til at hjælpe med international flytning- og opbevaringsydelser er det nødvendigt at vi videregiver specifikke personlige oplysninger om dig til en tredjepart som anvender og gemmer disse oplysninger, for eksempel men ikke udelukkende; videobesigtigelsespartnere, valutahandels partnere, lager- og logistik virksomheder, shipping firmaer, flyselskaber, forsikringsselskaber og deres agenter, destinationsagenter, toldmyndigheder og havnemyndigheder, således at vi kan tilbyde dig den service som du efterspørger af os.

En tredjepart kan godt have base uden for European Econimic Area (EEA). Organisationer som har base udenfor EEA kan være underlagt lokale eller nationale databeskyttelses regimer, som måske ikke har samme kontrolniveau som findes i Storbritannien eller EEA. For at vi kan shippe dine personlige effekter til en over-søs destination, kan det være nødvendigt at vi videregiver specifikke dele af din personlige information til lokale eller nationale myndigheder, andre myndigheder i Storbritannien eller andre lande (inklusiv dit destinations land), for eksempel men ikke udelukkende immigrationsmyndigheder, grænsekontrollen og sikkerheds- og anti-terrorisme enheder. Selvom det måske ikke er obligatorisk at videregive information til sådanne myndigheder, så kan det være nødvendigt under visse omstændigheder, når vi anser det for hensigtsmæssigt.

Vi videregiver måske også dine oplysninger til ethvert medlem af vores virksomhed til forretningsmæssige formål, hvilket indbefatter datterselskaber, vores alle-indbefattende holdingselskab og dets underselskaber som defineret i sektion 1159 af ”the Companies Act 2006” (regler vedrørende virksomheder), samt til alle relevante tredjeparter med det formål at levere serviceydelser, bekæmpe svig, hvidvaskning af penge og reducering af kreditrisiko.

Hvor vi anvender dine oplysninger

Vi anvender dine personlige informationer til de nedenfor oplistede formål:

  • Forberedelse af et tilbud på dine forespurgte services;
  • Yde dig de bestilte services; o Kommunikation med dig angående disse services; o Notifikation vedrørende forekomne ændringer i disse services; o At kunne give dig information om services; o At rådgive og vejlede dig i forhold til flytning; o Instruere og engagere en tredjepart, som for eksempel men ikke udelukkende, underleverandører, tjenesteudbydere, shippingfirmaer, flyselskaber, jernbaneselskaber eller agenter på oprindelsessted- eller destination til at assistere med af gennemføre de tjenesteydelser du har bestilt; o Rapportering, research eller analyse; o Uderede klager eller skadesanmeldelser; o Tage del i at forhindre eller opdage forbrydelser; o Korrespondance med tredjeparter som assisterer i løsningen af en klage eller skadessag, som for eksempel men ikke udelukkende, til en organisation som udreder en stridighed; o Sikre at indholdet på vores hjemmeside bliver præsenteret mest effektivt og informativt til dig; o Udvikling af nye produkter og services på egen hånd eller ved hjælp af en tredjepart; o Analyse af din brug af vores hjemmeside og visningsmønstre; o At gøre dig opmærksom på tilbud, samt andre services som måske har din interesse; o Kredit og kontrol; o Modtage betaling for bestilte services og tjenesteydelser; o Alle betalinger og krediteringer vil blive udført til den konto/kort som blev brugt til at lave den seneste betaling. Ved at give os betalingsdetaljer eller kortdetaljer giver du/kortholder os tilladelse til dette.
Hvem vi kan interagere med/Vores tredjeparter

Vi kan ikke acceptere nogen form for instruktioner fra andre end dig, personen der fremgår af kontraktdokumentationen. Hvis du ønsker at en tredjepart kan agere på dine vegne skal vi have bevis for at de har din fulde tilladelse til at gøre sådan. Denne form for bevis kunne være en fuldmagt, eller en anden form for skriftelig tilladelse.

Tilbageholdelse af personlige oplysninger

Vi beholder dine personlige oplysninger i en periode på syv år fra datoen for sidste interaktion, og herefter sletter vi dine data.

Forhindring af svig og afsløring af kriminalitet

For at kunne opdage og forhindre bedrag/svig, kan vi eller forsikringsselskaber til enhver tid dele information om dig med myndigheder som opretholder lov og orden, herunder men ikke udelukkende, politimyndigheder. De kan således vurdere den information, som vi har delt med dem.

Cookies

Cookies er små datafiler som bliver gemt af din webbrowser for at indsamle information omkring din brug af Team Relocations hjemmeside, og for at kunne adskille dig fra andre brugere. Nogen af disse cookies er essentielle for at gøre din oplevelse af hjemmesiden god, og for at få hjemmesiden til at fungere ordentligt. Der er to typer af cookies: session cookies som eksisterer under hjemmesidebesøg og slettes når du lukker din webbrowser, og vedvarende cookies som gemmes indtil de udløber, hvilket kan være alt fra timer til år. Vi bruger cookies til at indsamle anonym information til at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside i fremtiden, og til at assistere os i at identificere dine behov. Du har mulighed for at ændre dine browserindstillinger til at acceptere eller afvise cookies. Du kan slette cookies hvis de allerede er på din computer. Vi anvender også JavaScript for at øge hastigheden på din oplevelse imens du befinder dig på vores hjemmeside. Hvis du sletter enten cookies eller JavaScript så kan det hæmme funktionaliteten af vores hjemmeside. Accept eller afvisning samt sletning af cookies eller JavaScript vil variere fra browser til browser, og vi råder dig derfor til at konsultere hjælp funktionen i browseren hvis du har brug for yderligere vejledning eller information.

Alternativt kan du skrive en henvendelse til:
Data Protection Officer
Team Relocations
Sevillaweg 20 3047 AL Rotterdam, The Netherlands Privacy@teamrelocations.com

Når du skriver til vores Data Protection Officer skal du venligst opgive dit fulde navn, adresse samt vores reference nummer. Hvis du vælger at sende os en e-mail skal du være opmærksom på at vi fraskriver os ethvert ansvar for data, som går tabt eller bliver misbrugt idet det sendes til os.

Dine rettigheder

 

Retten til at have adgang til personlige oplysninger

Du har ret til at få skriftelig bekræftelse fra os om hvorvidt dine oplysninger bliver anvendt af os eller en tredjepart.

Du har ret til at få adgang til de personlige oplysninger vi har om dig.

Din henvendelse vedrørende dette skal sendes skriftelig til os via:
Data Protection Officer
Team Relocations
Sevillaweg 20 3047 AL Rotterdam, The Netherlands

Eller via e-mail: Privacy@teamrelocations.com

I modtagelsen af din henvendelse vil vi bede dig om at påføre nok information til at bevies din identitet før end vi kan frigive nogen personlige oplysninger til dig.

Hvis din henvendelse kommer til os via en tredjepart, som for eksempel en advokat, vil det være tredjepartens ansvar at demonstrere bevis for at de kan agere på dine vegne. Dette kan for eksempel være en fuldmagt eller anden skriftelig tilladelse.

Selvom der ikke opkræves noget gebyr for at imødekomme din forespørgsel, så forbeholder vi os retten til at opkræve et rimeligt gebyr hvis det med vores rimelige vurdering viser sig at være en åbenbar ubegrundet, overdreven eller gentagende forespørgsel. Ethvert opkrævet gebyr vil blive baseret på den administrative omkostning der er forbundet med at imødekomme henvendelsen.

Vi har 1 måned fra modtagelsen af din henvendelse til at imødekomme den.

Hvis du efterspørger store mængder af information kan vi bede dig om at specificere flere detaljer omkring den information som du efterspørger.

Retten til afhjælpning

Du har ret til at anmode os om at rette de personlige oplysninger vi har, som er fejlagtige eller ufuldkommen. Først skal du kontakte din Move Manager skrifteligt, hvor du specificerer den ukorrekte information, og videregive dem de rigtige oplysninger, og bede dem om at korrekte dem.

Det er os påkrævet at få rettet dine oplysninger til inden for en måned. Dette kan udvides til to måneder, hvis din krævede rettelse er kompleks.

Hvis du føler at vi ikke behandler din henvendelse om at få rettet oplysninger, så kan du også sende din henvendelse til vores Data Protection Officer på adressen opgivet ovenfor.

Retten til at blive glemt

Du har ret til at bede om at få fjerne eller slettet personlige oplysninger hvor der ikke forefindes nogen overbevisende grund til at oplysningerne anvendes. Enkeltpersoner har ret til at få slettet personlige oplysninger samt forhindre yderligere anvendelse under følgende omstændigheder:

  • Når de personlige oplysninger ikke længere er nødvendige i relation til de formål de havde for oprindeligt at blive indsamlet og anvendt;
  • Når du tilbagetrækker din tilladelse til at vi anvender dine personlige oplysninger;
  • Når enkeltpersoner opponerer imod anvendelsen af oplysningerne, og der ikke er nogen legitim interesse i at den personlige information anvendes;
  • Anvendelsen af personlige information som forbryder sig mod loven;
  • Personlige oplysninger skal slettes ved en Domstols kendelse.

Vi må afvise at opfylde dit ønske om sletning i det omfang, at vi skal efterkomme krav af lovpligtig og juridisk karakter, eller hvis de personlige oplysninger, er nødvendige for løsningen af en skadesanmeldelse, klage eller forsvaret imod en skadesanmeldelse eller klage.

Retten til at begrænse anvendelse

Du har ret til at begrænse anvendelsen af dine personlige oplysninger under følgende omstændigheder:

  • Hvor du finder nøjagtigheden af dine personlige oplysninger urigtige. Du kan bede om at få indsat en begrænsning indtil du er tilfreds med at de urigtige oplysninger er blevet rettet;
  • Hvor anvendelsen af oplysningerne ikke følger lovens rammer, men at du ikke ønsker at dine personlige oplysninger slettes;
  • Når dine personlige oplysninger ikke længere er nødvendige for os, men at du gerne vil have os til at beholde oplysningerne, udøve eller forsvare et retskrav.
Retten til at protestere

Du har ret til at gøre indsigelse over anvendelsen af dine personlige oplysninger som relaterer sig til direkte markedsføring, også selvom du tidligere har givet en sådan tilladelse til at vi anvender dine oplysninger til sådanne formål.

Hvis du gør indsigelse, vil vi stoppe med at anvende, dine personlige oplysninger i forhold til markedsføring, så snart vi modtager dine skriftelige protest.

Du kan rejse din indsigelse når som helst.

Ændringer til denne politik

Vi opdaterer løbende vores privatlivspolitik, og vi vil gøre opdateringer tilgængelig på vores hjemmeside. Denne privatlivspolitik blev opdateret i Marts 2018.

Miljøpolitik

ADAM har en nedskrevet miljøpolitik, som kan rekvireres. ADAMs ISO 14001-certificering omfatter krav til en Grøn Miljøpolitik, dvs. krav om genbrug af emballage, pakkemateriale, sortering af affald m.m.

Kvalitet

ADAM er FAIM-certificeret. Udgangspunktet er i kundernes krav til flytteprocessen, herunder håndtering, materiel, miljøforhold, opbevaring, uddannelse af personale, økonomi og administration. 

Kundetilfredshed

Kundernes tilfredshed med ADAMs servicekvalitet kontrolleres løbende.  Blandt andet med hjælp af servicekontrolskemaer, afvigelsesrapporter samt akkreditering iht. ISO 9001:2008.

Medarbejdere

ADAM beskæftiger kun professionelle flyttefolk, som alle er ansat på gældende overenskomst samt har gennemført en uddannelse i vores miljøpolitik. 

Bestil et tilbud på dit flytteprojekt


    Opbevaring

    ADAM tilbyder moderne opbevaringsfaciliteter i både København, Odense og Aarhus. Hallerne er klimakontrollerede med adgangskontrol, videoovervågning og alarmsystemer.

    Erhvervs- og specialflytninger

    ADAM har kapacitet og ekspertise til alle flytteopgaver:
    Virksomhedsdomiciler · Hospitalafdelinger · Rullearkiver · Laboratorier · Plejecentrer · Biblioteker · Museer · Produktionslinier · Tungløft.

    Rådgivning og planlægning

    Træk på ADAM's ekspertise ved større flytteprojekter. ADAM's projektafdeling hjælper årligt med at flytte tusindevis af medarbejdere og arbejdspladser til alle hjørner af Danmark.

    Flytter overalt i Danmark

    Afdelinger i København, Odense og Aarhus står klar til at hjælpe med jeres flytning. Få et godt flyttetilbud, eller start med en gratis snak med ADAMs flytterådgiver.

    Kontaktinfo

    Telefon 70 10 51 00
    Email: salg@adam.dk

    Følg os også her

    Aarhus

    Gjellerupvej 84
    8230 Åbyhøj

    Kolding

    Essen 16
    6000 Kolding

    København

    Kanalholmen 31-33
    2650 Hvidovre

    Medlem af

    Logo Dansk Møbeltransport Forening